Berlijn- Tegel

11 juli 2016 - Berlijn, Duitsland

Gisteren zijn we met heel mooi, maar bloedheet, weer van Oranienburg naar Berlijn gevaren. Tegel aan de Tegelsee ligt aan de noordwestkant van Berlijn.

Uit andere reisverhalen had ik begrepen dat MYCT, de Motoryachtclub Tegel een heel goede keus zou zijn. Dat klopt ook precies want de haven ligt verscholen in het groen, op 10 minuten fietsen van het eindpunt van een U-Bahnlijn en kost verbazingwekkend weinig.

Ik ben vanochtend de boel per fiets wat gaan verkennen maar hoogst waarschijnlijk gaan we morgen toch proberen om een plekje dichter in het centrum te bemachtigen. De belangrijkste redenen daarvoor zijn dat het fietsen hier hoofdzakelijk op kinderkopweggetjes is en dat je geen fatsoenlijke fietsenstallingsmogelijkheid hebt bij de U-Bahn. Je kunt je fiets weliswaar meenemen in de trein, maar dan loop je in de stad tegen hetzelfde probleem aan. Vooral de elektrische vouwfiets van Tineke lijkt een gewild product te zijn.

Vanmiddag gaan we naar Alt Tegel, het gebied rond het U-Bahnstation waar allerlei winkels en terrasjes zijn.

Kosten haven: €12,- per nacht incl elektra en water.

Motorurenteller: 2888

1. Isa:
    11 juli 2016
    Heel veel plezier in Berlijn!!
    Kus
  2. Inge tilet:
    11 juli 2016
    Leuk luitjes we gaan jullie volgen groet kees.inge