Berlijn- Spittelmarkt

12 juli 2016 - Berlin, Duitsland

Vanmorgen zijn we al erg vroeg vertrokken om een plekje in het centrum van Berlijn te kunnen bemachtigen. Onderweg had iemand me geattendeerd op een plekje midden in het centrum waar wat hogere boten niet kunnen komen. Na aanvankelijk lang wachten bij een sluis en ook nog een door werkzaamheden gestremde doorvaart hadden we eigenlijk de hoop al opgegeven, want je moet er vroeg bij zijn om deze gratis ligplekken vrij te vinden.

De vaart over de Spree dwars door Berlijn was prachtig en alle spookverhalen over rondscheurende nietsontziende rondvaartboten waren wederom onzin.

Edoch, wat schetst onze verbazing, het laatste plekje aan de steiger was gewoon vrij!!!

Toen we de boot hadden afgemeerd en ik een trappetje opliep zag ik de ingang van het U-Bahnstation Spittelmarkt recht voor mijn neus. Niet te geloven wat een mazzel.

Op de foto zie je bij het kruisje in de kaart waar we liggen.

We hebben vanmiddag een rondtoer met een citybus gemaakt langs de diverse bezienswaardigheden en zijn voor de deur van het Kadewe uitgestapt. Met 60.000 vierkante meter en 2500 personeelsleden is dat een leuk winkeltje....

Tineke heeft lekkerbekkend tasjes van > € 1000 in handen gehad en simpele strooien hoedjes van € 400 op gehad. Toen ze zei dat ze ze wel heel mooi vond heb ik beloofd dat we morgen weer gaan kijken. ( Maar dat hoefde niet)

Deze plekken mag je 24 uur gebruiken dus morgen schuiven we naar een vrijkomende plaats en hebben we weer een nachtje.

Motorurenteller 2892

1. Henk:
    12 juli 2016
    Super. Echt hartje Berlijn. Veel kijkplezier.
  2. Willy:
    13 juli 2016
    Wat een super plek, jullie hebben wel geluk hoor en nu lekker genieten van de indrukwekkende stad.
    Veel plezier vooral bij het winkelen Tineke!
  3. Isa:
    13 juli 2016
    Wat super leuk!!! Njoy....
    xx