Willemsdorp-Geertruidenberg-Breda-Heusden-'sHertogenbosch-Tiel-Wijk bij Duurstede

24 juni 2019 - Wijk bij Duurstede, Nederland

16 juni naar Geertruidenberg

De motor deed het weer, maar zonder werkbare alarmen en nog steeds volgens mij een te lage smeeroliedruk. De sensor daarvoor zou naar Vught getuurd worden en was heel eenvoudig volgens de monteur. Ik had er toch geen goed gevoel bij en heb de monteur gevraagd naar Breda te komen om de sensor te monteren.

In Geertruidenberg lagen we prima in de passantenhaven en er was geen havenmeester die zich liet zien, dus dat was weer budgetvriendelijk overnachten...

Het stadje zelf valt tegen. Er is een oude kern, maar die is helemaal verkracht door willekeurige nieuwbouw her en der.

17 Juni door naar Breda

We vonden een prima plaatsje in hartoje Breda. Er was een festival aan de gang op een groot drijvend muziekpodium en dat geeft altijd een gezellige sfeer natuurlijk. Gelukkig was het ook nog muziek die voor ons oude knarren heel goed te beluisteren was.

18 juni Breda

Dennis, de monteur was er rond het middaguur en wat was ik blij dat ik hem had laten komen. Het bleek voor hem als klein mannetje een ware acrobatiekoefening te zijn om het klusje te klaren. Het was toch niet het originele onderdeel en er moest e.e.a. aangepast worden. Het resultaat was gelukkig dat de alarmen weer functioneerden, maar de oliedrukmeter gaf nog steeds een in mijn ogen te lage aanwijzing.

De monteur had nu weer een andere oorzaak daarvoor bedacht en zou proberen een onderdeel daarvoor te bestellen   grrrrrr  grrrrr grrrr

19 juni Breda -Heusden

Omdat de temperatuur en oliedruk van de motor onveranderd bleven tijdens het varen hadden we toch er vertrouwen in dat het voorlopig goed zou blijven gaan.

Kort voor Heusden was nog een jachthaventje, maar toen we daar aankwamen was er nauwelijks een fatsoenlijke aanlegplaats en het hoosde van de lucht, dus besloten we door te varen naar Heusden.

20 juni Heusden-Den Bosch

Ook in Den Bosch lagen weer hartje centrum. Het was prachtig weer en alle terrasje zaten bomvol. Daar hebben we natuurlijk aan mee geholpen. De Bossche bollen van Bakker de Groot zijn wereldberoemd en heerlijk, dus daar hebben we ons lekker op getracteerd. In de avond kwamen de meest wonderlijke vaartuigen langs. Dat bleek de generale repetitie te zijn van de Jeroen Bosch parade te water, heel vermakelijk om te zien allemaal vanaf je bootje.

21 juni nog een dagje Den Bosch

Vandaag lekker door de stad gezworven. In de middag kwam Rein gezellig een wijntje drinken en 's avonds hebben we de officiele parade zien langskomen.

22 juni naar Tiel

Het laatste stuk de Waal op was nog flink tegen de stroom opvaren geblazen. Dat stroomt met 5 km per uur en dan vaar je nog maar de helft van de gewone snelheid, dus duurt het een uur langer.

23 juni naar Wijk bij Duurstede

Ook weer het laatste stuk pittig stroom tegen gehad. Het is een heel leuk oud stadje waar het goed toeven is. We liggen dicht tegen het centrum aan.

De oliedruk en koelwatertemperatuur blijven gelijk dus we gokken het er maar op dat het goed blijft gaan.....

24 juni nog een nachtje Wijk bij Duurstede

Het is bloedje heet en het beetje wind dwars over de boot is dus heel welkom. Vanmorgen lekker op de fietsjes wat rondgekeken en verder lekker geluierd. Dat past heel goed bij dit weer.

1. Barbara:
    24 juni 2019
    Fijn dat jullie zo kunnen genieten tussen alle reparaties en werkzaamheden door.
    Heel veel plezier liefs van ons xxx
  2. Marie Grapendaal:
    24 juni 2019
    Fijn dat jullie zo genieten. Net wat Barbara zegt. Hier heerlijke temperaturen in het Kattegat. Mooi windje niet te veel voor mij.
    Groetjes van ons
  3. Inge tilet:
    24 juni 2019
    het lijkt net of jullie vakantie hebben haha .gezellig zo die plaatsen ,hopen dat de motor het goed blijft doen.en het weer is trok op
    . gre en Leo vinden jullie verhalen ook leuk kunnen ze zich melden bij jullie ???heel veel plezier gr v ons
  4. Marije:
    25 juni 2019
    Fijn te lezen dat alles het weer doet, nu lekker genieten van al het schoons onderweg. En ja die Bossche bollen zijn niet te versmaden, als je in Den Bosch bent dan moet je effe naar deze bakker. Fijne en veilige reis verder. Liefs van ons C&M 😄😘
  5. Wim en Ank:
    25 juni 2019
    Fijn dat het nu goed gaat 👍jullie hebben wel genoeg pech gehad 😏. Wij zijn naar Huizen, Amersfoort en Harderwijk geweest, nu een paar dagen thuis. Nog heel veel genieten, liefs van ons beiden 🙋‍♀️
  6. Leo en gre brozius:
    25 juni 2019
    Hoi Frits en Tineke, fijn dat we mee mogen genieten van jullie vakantie! Heb al leuke foto's gezien. Hier is het zeer warm, pfffff. Nog fijne vakantie Gr Leo /Gre
  7. Peter en Maureen:
    26 juni 2019
    Jammer dat ik niet wist dat jullie zo dichtbij waren: van Herpen (Oss) naar Den Bosch is maar een stukje. Ik zou het leuk vinden jullie na zoveel jaren weer te zien. Goede reis en wie weet...........
  8. Ruud:
    1 juli 2019
    Peggy
    Hallo Frits en Tineke
    Even een berichtje van mij
    Helaas een reis met hindernissen, maar toch weer een mooie.
    Hopen dat jullie verdere problemen bespaard blijven.
    Ik zit op Vlieland met veel wind en twee vriendinnen.
    Had beter weer verwacht.
    Veel plezier verder en tot ziens...
    Peggy