Röbel

29 juni 2016 - Röbel/Müritz, Duitsland

De Müritz is het grootste binnenmeer van Duitsland en is ongeveer 17 km. lang en 10 km. breed. Je ziet in deze regio beduidend meer kleine zeilboten en enorm veel meer huur-motorboten.

Dat is toch iedere keer weer een avontuurals zo'n huurschuit de haven in-of uitgaat. Iedereen met een eigen boot volgt die huurders met argusogen en als ze in de buurt van de eigen boot komen staat iedereen klaar om te helpen, maar in  feite natuurlijk om de eigen boot te beschermen. Het is ook wel weer erg vermakelijk als dan de vrouw van de schipper, met een enorme bootshaak in haar handen en doodsangst in haar ogen, de geschreeuwde bevelen van de kapitein probeert te begrijpen. Soms heb je echt meelij met zo iemand.

Na vanmorgen de watertank weer gevuld te hebben zijn we vertrokken naar het halverwege de Müritz gelegen Roebel. Er stond vrij veel wind en dan merk je toch wel weer dat je op een grotere plas vaart want het schommelde aardig.

Hier klopte de beschrijving uit de reisverhalen weer wel. Een leuke kleine haven met 1 aanlegsteiger ineen leuke havenkom. Heel gezellig en gemoedelijk allemaal.

Internet doet het weer dus ik heb wat huiswerk te doen.

Havengeld €14,-   Motorurenteller 2866