Parchim naar Lübz

21 juni 2016 - Lübz, Duitsland

Vanmorgen in de miezerregen op de fiets bij de bakker lekkere verse broodjes gehaald. Toen ik bij de boot aankwam bleken er een paar door de doorweekte zak te zijn verdwenen. grom grom

Ik heb de afgelopen winter heel wat reisverhalen van boten naar Berlijn gelezen en had uit een van die verhalen begrepen dat we in Luebz beslist niet in de jachthaven moesten gaan liggen maar tegenover de brouwerij. Bij de sluismeester wilde ik vragen waar de brouwerij was, maar die bleek helemaal niet aan het water te liggen. Zo zie je maar dat er ook veel onzin verteld wordt door zogenaamde ervaringsdeskundigen.

We mochten van de sluismeester wel gratis aan de steiger voor de sluis liggen en dat is midden in het dorp, dus dat is weer mazzel.

Het toch wel erg fijn dat we onszelf zeker 2 dagen kunnen redden zonder aan de walstroom te hoeven.

De tv ontvangst is overigens bijna overal ook prima via ons Digitennekastje. We laten automatisch zenders zoeken als we in een nieuwe haven zijn en dan vinden we toch minimaal 5 zenders. Zobheb ik vrijwel alle belangrijke EK-wedstrijden kunnen volgen.

Motorurenteller: 2855

1. PR Ruud Peggy:
    Leuk hoor Frits en Tineke,
    Fijne voortzetting..
    Groetjes Peggy
  2. Ruud:
    22 juni 2016
    Is een rugtas wat voor je Frits, doet me deugt dat jullie het naar de zin hebben. Gr Ruud
  3. Brigitte Kasbergen 🌺:
    Of een fietsmandje...