Lithoyen- Gennep-Venlo-Roermond-Vessem

31 mei 2017 - Lithoijen, Nederland

Vandaag hebben we langer doorgevaren dan oorspronkelijke de bedoening was. Het was heel warm en dan is varen de koelste optie. Rond 17.00 uur, na 5 1/2 uur varen besloten we de haven van Gennep maar eens te verkennen. Die ligt aan een zijarm(pje) van de Maas en bij de wsc De Paesplas kregen we in de kleine jachthaven een mooi plekje aangewezen door de uiterst vrendelijke havenmeester. We hebben van alles aan boord maar een lekker ijsje niet en juist daar hadden we met deze warmte zin in.

Bij deze club hebben ze een  voor iedereen toegankelijke diepvries met ijsjes en idem grote koelkast met bier en frisdrank. Er hangt een prijslijst en je kunt het verschuldigde bedrag in een kistje doen, waar je het eventueel benodigde wisselgeld ook uit kunt halen. Wat is het mooi dat dat tegenwoordig nog kan!

Motorurenteller3073  havengeld €13,70 incl alles.

Zondag 28 mei naar Venlo

Vandaag begon met de onweersbui die voor vannacht voorspeld was. We zijn om half twaalf vertrokken naar Venlo waar we om 15.00 uur aankwam3n en een mooie ligplaats in de stadshaven hadden. Je ligt daar recht voor een terras en op een steenworp afstand van het gezellige centrum.

Havengeld €12,- per nacht extra voorzieningen. Motorurenteller 3078

Maandag 29 mei naar Roermond

Weer verder, nu naar Roermond. Er is daar een oppervlakte van 3000 ha aan water in de grindgaten. We hebben een nachtje aan de Zuiderplas gelegen.

Geen havengeld en motorurenteller 3081

Dinsdag 30 mei Roermond

Vandaag zijn we in de jachthaven van het centrum van Roermond gaan liggen, waar je heel gezellig vlakbij de terrasjes en de winkels ligt.

We wilden nog een keer asperges eten en zagen tot onze verbazing bij Jumbo geschilde asperges liggen, afgeprijsd voor € 1,- omdat ze nog 3 dagen goed waren. Nou, dan hapt een AOW-er natuurlijk toe en dus hebben we 2 bosjes meegenomen. Toen we aan boord terug waren zagen we dat er kennelijk bij de kassa iets was misgegaan, want ze waren helemaal gratis... ze smaakten heerlijk.

We hadden hier wel een probleempje met de electriciteit want de walaansluiting vloog eruit en er was geen havenmeester  om dit te herstellen. Nadat ik 5 aansluitingen had geprobeerd heb ik het maar opgegeven en een mailtje met een verzoek om informatie gestuurd naar TBS in Zwaag, de fabrikant.

Havengeld €20,50 incl. (geen) stroom  motorurenteller 3082

Woensdag 31 mei door naar Wessem

Vanmorgen vroeg hadden we al een reactie van de fabrikant met als diagnose dat de walstroom in de haven onvoldoende spanning had en dat daardoor de acculader gek ging doen en heel veel stroom verbruikte. We hoopten maar dat dat zou kloppen en vertrokken naar Wessem, waar we in een enorme jachthaven zijn gaan liggen, dichtbij het witte stadje Thorn, wwar ae met de fiets heen gingen. Uiteraard heb ik eerst e walstroom aangesloten en ja hoor, nu was alles weer in orde. Wat een opluchting!,

Daarna op de fietsjes naar Thorn, waar we wat hebben rondgekeken en lekker op een terrasje hebben gezeten.

Morgen varen we door naar Maastricht.

Havengeld €15,50  motorurenteller 3084