Fürstenberg

2 juli 2016 - Fürstenberg, Duitsland

We zijn 2 dagen in Mirow blijven liggen. De Kantje Boord van Gerard en Ineke Geenen lag daar ook en ik kon hem helpen met zijn internet-gebeuren via Alditalk.

Dat leidde weer tot een borrel en uiteindelijk samen BBQ-en op onze onvolprezen Cobb. Het was heel gezellig en opnieuw bleek hoe klein de wereld is want we bleken weer gezamenlijke kennisen te hebben, notabene oud- collega's van mij van Shell Tankers.

Vandaag hebben we een flink stukje gevaren omdat de wachttijden bij de sluizen nogal meevielen. De Marina Fürstenfeld is een gezellig haventje en ligt op 1 km afstand van Ravennsbrück, waar we morgen heen willen. Maar eerst vanavond naar de wedstrijd Duitsland - Italië kijken in het restaurant van de haven.

Havengeld schijnt € 13,50 te zijn

Motorurenteller : 2875

1. Henk:
    2 juli 2016
    Aan de overkant van het water lag het verschrikkelijke concentratiekamp voor vrouwen. In Ravensbrück zijn hoogstwaarschijnlijk 90.000 vrouwen omgebracht. Er is een Gedenkstätte.
  2. Henk:
    2 juli 2016
    Komen jullie ook nog langs Sachsenhausen in Oranienburg? Ook heel indrukwekkend. Daar zat vanaf het begin het hoofdkwartier van alle vernietigingskampen.
  3. PR Ruud Peggy:
    2 juli 2016
    Nu Frits en Tineke,gezellig dat samenzijn met vrienden.
    Volgens mij zien jullie nu veel meer dan met de zeilboot.
    Ja ik hoop deze fase nog mee te kunnen maken, nu nog niet hoor Frits, ondanks
    de verplichte zeilpauze van Ruud. Ik heb het stiekem een beetje geopperd, maar nee hoor..
    Veel plezier verder en een leuke vaart naar de volgende bestemmingen,
    Groetjes
    Peggy ( en Ruud)