Emmer-Compascuum

25 mei 2016 - Emmer-Compascuum, Nederland

Na 7 sluizen, de hobby van Tineke, zijn we in Emmer-Compascuum beland waar we zullen overnachten.
Het kost opnieuw niets, dus in Drenthe wordt je slapende rijk..
We voeren door een mooi oud veengebied en kwamen ook door het Veenpark, het grootste museum van Nederland ( volgens hen). Je kunt daar een hele dag zoet brengen en met een oud treintje het gebied rondgereden worden, maar dat hebben we niet gedaan dus.
Er is ook een nieuwe koppelsluis in deze route aangelegd waarmee je 2 x 2,5 mtr zakt. Dat is een waterbesparend systeem en nieuw in Nederland.
Weer overal zeer vriendelijke brugwachters die met het scootertje meerijdend een aantal bruggen alleen voor ons openden. Nadat ik nog eens gezegd had hoe geweldig we dat wel niet vonden konden we gewoon op volle snelheid doorvaren want de brug stond al wagenwijd open als we aankwamen.
Morgen op ons gemakje de grens over naar Haren.
Motorurenteller: 2773

1. Henk:
    25 mei 2016
    He, gelukkig! Ook in Emmer-Compascuum is er vanavond om 19.00 uur zwangerschapsgym. Les 1. Er is daar in die hoek van het land, voor wie het ziet, gelukkig van alles te doen. Zet 'm op daar. En doe daar mijn oud-klasgenoot Martin de groeten.