Dordrecht- Willemsdorp

8 juni 2019 - Willemsdorp, Nederland

6 juni Dordrecht- richting Breda...........

Donderdag vertrokken we iets aan de vroege kant omdat we voordat het weer verslechteren zou in Breda wilden liggen. Als je daar een paar dagen dichtbij het centrum ligt blijft het toch leuk.

Maarrrrrr.... dit jaar hebben we een abonnement op pech vrees ik, want toen we de Dordtse Kil net af waren en ter hoogte van Moerdijk voeren zag ik datย de smeeroliedruk nog maar de helft was van wat hij hoort te zijn. Dus snel een jachthaventje op de hoek ingedoken om te zien wat er aan de hand was. Dat viel flink tegen, want alles wees er op dat we een lekke koppakking hadden. De timing was natuurlijk ook perfect zo vlak voor het Pinksterweekend.

Dat betekende natuurlijk een hoeveelheid telefoontjes om een capabele en beschikbare monteur te vinden die ook de benodigde onderdelen zou kunnen leveren. Er was een bijzonder goede met een werkplaatsje hier dichtbij, maar die belde even later af omdat zijn nog vrij jonge moeder ineens op sterven lag. Dat is uiteraard erger dan een kapotte motor.

Dus verder gezocht en uiteindelijk iemand gevonden die, zoals alle bootmonteurs in deze tijd van het jaar, eigenlijk ook geen tijd had. Maar goed, die is aan boord geweest, heeft direct de benodigde spullen besteld en met mij besloten wat ik zelf kan doen en wat hij gaat doen.

De situatie is nu zo dat we hier nog zeker tot volgende week zaterdag liggen. In die tijd ga ik het benodigde demonteren en vanwege het gewicht hebben we afgesproeken dat hij maandagochtend de cylinderkop samen met mij eraf tilt. Ik kan daarna alles voorbereiden voor de montage die hij waarschijnlijk vrijdag kan doen.

Tja, zo zie je maar, eerst doet alles het een paar jaar probleemloos en dan slaat ineens de pech toe.

Maar, we hebben genoeg drank aan boord en ik ben met de vouwfiets 7 km verderop etenswaren gaan halen, dus we redden het best. Er is ook dichtbij een eetcafe als we daar behoefte aan hebben.

Nu ik dit op zaterdag schrijf loeit de keiharde wind rond de boot. Ik heb gisteren drie uur gesleuteld en toen alles opgeborgen, zodat we niet inย een werkplaats bivakkeren en Tineke het 's avonds met haar kaarsjes weer heel gezellig maakt. Vanmiddag ga ik weer enkele uurtjes sleutelen en zo is het eigenlijk zelfs prettig dat we ruimschoots de tijd hebben voor de reparatie.

Plannen om thuis een auto op te halen voor deze week hebben we laten varen en ook Rein bood al aan om een auto hierheen te brengen voor ons, maar het is wel fijn om te kunnen bellen als we iets nodig hebben.

Als de boel hier technisch weer in orde is zal ik weer een reisberichtje maken.

Hartelijke groet van Tineke en Frits

1. Arthur:
    8 juni 2019
    Zo komt die Grote Vaart opleiding nog van pas,sterkte en niet te veel vloeken.
  2. Wim en Ank:
    8 juni 2019
    Jeetje,wat een pech hebben jullie ๐Ÿ˜ wij leven mee . Goed dat je overal verstand van hebt!!! Liefs van ons beiden ๐Ÿ™‹โ€โ™€๏ธ๐Ÿ™‹โ€โ™‚๏ธ
  3. Inge tilet:
    8 juni 2019
    wat een pech je was er wel snel bij.Wij hebbenop de zelfde plek ook met pech gelegen.je moet maar denken dit is ook vakantie enn je bent een handige blixem ,daar is niet veel te beleven. Heel veel succes en blijven lachen. gr v ons
  4. Marije:
    8 juni 2019
    Nou, wat een pech hebben jullie, maar als de koppakking weer geplaatst is dan kinnen jullie ook weer jaaaren verder. Gelukkig hebben jullie de tijd en geen haast, maar een week stilliggen is minder. Zal Tineke weer uitnodigen voor Wordfeud ๐Ÿ˜ƒ๐Ÿฅบ.
    Sterkte en liefs voor jullie beiden ๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ’‹