Vandaag door naar jachthaven Heidanger in Bortfeld bij Salzgitter.

6 juni 2016 - Salzgitter, Duitsland

Alweer met prachtig weer lekker een uur of vier aan het varen over het Mittellandkanal.

Wat hier opvalt is dat er wel, na vrijwel volledige afwezigheid gedurende heel wat dagen, eindelijk weer watervogels te zien waren. Wat nog merkwaardiger is, is dat 90% van de eenden woerd is en dat schiet natuurlijk ook niet op.

Alles rond en op het water is schoon en dat komt omdat er overal langs de aanlegplaatsen vuilcontainer staan die vrijwel dagelijks geleegd worden.

Het kanaal zelf is zo langzamerhand wel erg veel van hetzelfde hoor en daarom was de verrassing van de jachthaven Heidanger des te groter. Vanuit een zijkanaal moesten we ineens onder een brug door en kwamen we in een heel charmant haventje met een leuk restaurant en een prachtige tuin met palmbomen.

Nog gauw even op het fietsje naar het dorp Bortfeld gereden voor boodschappen, want het restaurant had, ja hoor, Ruhetag, dus was dicht.

Bij een boer onderweg heb ik asperges gekocht. Niet te geloven, 12 stuks, schoongemaakt en wel voor 3 Euro. De boodschappenlijst werd dus snel aangepast met roomboter, gekookte ham en eieren. Dat wordt weer smullen vanavond.

De overnachting in de jachthaven kost Euro 17,95 en de urenteller van de motor staat op 2810