Potsdam-Wannsee

21 juli 2016 - Potsdam, Duitsland

Mijn zus Elly en zwager Henk hebben er een traditie van gemaakt om ons halverwege onze vakantie, waar we dan ook maar zijn, op te komen zoeken om een avond een potje canasta te spelen.

Wij hadden nu Potsdam uitgekozen om van daaruit een rondje Wannsee te kunnen varen met ze, want er is meer dan canasta nietwaar? Gisteravond kwamen ze aan, hebben we uiteraard gekaart en vanmorgen zij we gaan varen over de Wannsee, het enige meer dat de West_Berlijners konden gebruiken tot 1990.

Wel grappig want er zijn daardoor heel veel jachthavens met, voor zo'n klein meer, heel grote zeilboten.  Rond de Wannsee staan enorm veel grote villa's van de happy few ( maar dat zijn er nog heel wat) uit Berlijn. Mooi om  te zien vanaf het water. Toen we weer terug waren in de jachthaven van Potsdam werd er, je raadt het al, fanatiek canasta gespeeld. Op het resultaat daarvan zal ik maar verder niet ingaan. We spelen om geld en het was  voor ons ronduit desastreus....... Los daarvan hebben we heel gezellige dagen gehad.

Met zwager Henk ben ik op pad gegaan om de gasfles gevuld te krijgen. Op een geadviseerd adres bleek men ons niet te kunnen/willen helpen en uiteindelijk moesten we 20 km  rijden om een vulstation te vinden. Dat gasflessenverhaal is toch echt niet eenvoudig in Duitsland.

Motorurenteller: 2911  Havengeld Yachthafen Potsdam € 18, 50