Van Plau naar Malchow

25 juni 2016 - Malchow, Duitsland

De afgelopen twee dagen hebben we aan de andere kant van de sluis gelegen in Plau. Dat is dan aan de kant van het meer, met terrasjes en zo.

Gaat ook gelijk wat meer kosten want we betaalden hier € 18,- per nacht en dan werden we nog gematst door de havenmeester die onze boot een meter korter rekende. Eigenlijk de omgekeerde wereld want in Nederland geven we hem altijd een meter korter op dan hij is. Zo zie je maar weer, eerlijkheid loont.

Over het water bij Plau gaat een betonnen brug. aan de onderkant van de brug zitten honderden zwaluwnesten. Het zijn klipzwaluwen werd mij verteld.

Het was bloedheet weer, 30 - 33 graden en we hadden alleen maar behoefte aan schaduw en verkoeling van de ventilator. We zijn beide avonden op een terras gaan eten maar dat viel eigenlijk beide keren tegen, jammer.

Vanmorgen zijn we dus naar Malchow vertrokken. Het was prachtig varen over het meer en via de doorgang naar de Fleesensee. We liggen hier in de Stadthafen in een nieuw, maar ietwat mislukt onroerendgoedtransacties. De geplande winkeltjes en restaurantjes rond de marina zij alweer gesloten.

De liggelden gaan ook weer verder omhoog, we betaalden nu € 24,- voor een nachtje. Vanavond kregen we een heel hevig onweer met zware windstoten en hagel te verduren , maar dat is inmiddels voorbij en het is heerlijk afgekoeld.

Motorurenteller: 2861