Lingen

28 mei 2016 - Lingen (Ems), Duitsland

Van Haren naar Lingen nam toch meer tijd in beslag dan gedachtvanwege drie grote sluizen. Vijf uur na vertrek waren we pas bij de WSV Lingen.De Vaargids vermelddelangs beide oevers van een zijarm een steiger, maar dat klopte niet.

De wat gedateerde haven heeft wel alle voorzieningen en is erg goedkoop. We betaalden 11 Euro per nacht inclusief water en stroom.

De zeer vriendelijke havenmeester vertelde dat een Pikmeerkruiser " immer sein Traum gewezen war",  kijk, en dat doet een mens dan weer goed. We besloten zaterdag ook te blijven liggen en zijn toen op de fiets mee boodschappen gaan doen in het 5 km. verderop gelegen Lingen. Een leuk, levendig stadje met veel winkels en terrasjes. Wat ook opviel was dat we nergens leegstand zagen.

Ik kon vandaag ook Piet Volkers, die met ons mee opvaart, helpen met zijn internetabonnement.

Je koopt daarvoor bij de Aldi een startpakket voor mobiele telefoon en internet. Dat kostn12,50 Euro en daarvoor krijg je dan een Duits telefoonnummer en wat beltegoed.

Je hebt  daarvoor wel een Duits postadres en postcode nodig, maar ja, daar zit Duitsland vol mee, dus Vul maar een willekeurig adres in, als de postcode daarvan maar klopt. Je kunt vervolgens per post, fax of internet een registratieformulier invullen, waarna je een e- mail krijgt met een tijdelijk wachtwoord. Dan kun je op meinalditalk.de inloggen en met eerder bij de Aldi gekochte Guthaben bonnen je account opwaarderen en de telefoon- en internetopties uitzoeken.

Wij hebben zo voor 15 Euro een maand lang 5 Gb data ter beschikking. Wij zijn er blij mee.

Motorurenteller 2781