Amsterdam- Muiden- Weesp-nederhorst den Berg- Loenen aan de Vecht

23 mei 2018 - Nederhorst den Berg, Nederland

Vrijdag 18 mei: Amsterdam- Muiden

Zaterdag en zondag was Muiden de bestemming van de openingstocht van onze watersportvereniging de Karperskuyl. Dat is altijd een heel gezellig gebeuren, waarna iedereen zijn vaarplannen voor de zomer weer gaat waarmaken. Wij gingen daar al een dag eerder heen en lagen dus op een mooie plek. Muiden is altijd een gezellige haven met alle bootjes die de Vecht op- en afvaren.

Zaterdag 19 mei: Muiden
Wij lagen er dus al toen de 19 deelnemende boten in de loop van zaterdagmiddag kwamen binnendruppelen. Onze toch niet erg kleine Tack was al snel flink vol met koffiedrinkers en borrelaars en het werd weer heel gezellig. Rond 17.00 gingen we allemaal naar de kade om daar de traditionele steigerborrel(s) te drinken met het hele gezelschap.
's Avonds hadden we een diner bij Graaf Floris en daar was alles, zoals altijd, weer prima in orde.

Zondag 20 mei: Muiden-Pampus- Weesp
Het was de bedoeling om met alle boten naar Pampus te varen en daar af te meren voor een gezamenlijke koffie met koek van onze onvolprezen zeilende bakker Jos. Dat was ook zo doorgesproken met de organisatie van de stichting Pampus, maar er bleek ook een groot festival plaats te hebben en alleen als we daar toegangskaarten voor kochten mochten we afmeren.
Alle zeilers zijn dus tegen elkaar voor anker gegaan en wij hebben met 3 motorboten toch een half uurtje langs de steiger mogen liggen.
Aansluitend zijn wij naar Weesp gevaren waar we midden in het stadje een mooie aanlegplek vonden.

Maandag 21 mei: Weesp
Weesp was voor ons nieuw en een aangename verrassing.
Wat lig je daar toch ook weer leuk met alle terrasjes op een steenworp afstand. Niet dat we dat uitgeprobeerd hebben hoor...
De boten van en naar Amsterdam komen daar langs en dus er is steeds reuring.
Er was ook een uitstekende Javaanse afhaaltoko op 100 meter, wat wil je nog meer?
Tineke heeft nog steeds flink last van haar pols dus ik ben in mijn eentje op de fiets Weesp wezen verkennen.

Dinsdag 22 mei: Weesp- Nederhorst den Berg
Na eerst de weekmarkt van Weesp nog even te zijn overgelopen hebben we losgemaakt om weer een stukje Vecht op te varen.
Op de kaart stond een gratis ligplaats in Nigtevecht aangegeven maar die bleek slecht 1 boot lang te zijn. Doe dan niets zou je zeggen. Dus door naar Nederhorst den Berg waar we een mooi plekje langs een fietspad vonden om te overnachten. We kregen daar een telefoontje van mijn zus en zwager, Elly en Henk, die ons uitnodigden voor een etentje de volgende avond in het Amsterdammertje in Loenen aan de Vecht, een klein stukje verderop. Dat wordt vast weer heel gezellig en lekker.
Tegen de weersvoorspelling in regent het vanochtend dus dat is een mooie gelegenheid om ons reisverhaaltje weer bij te werken.

1. Inge tilet:
    23 mei 2018
    dit is toch wel heel gezellig je hoeft heelemaal niet zo ver wat is nederland toch mooi geniet maar van alle leuke dingen.gr v ons
  2. Isa:
    Klinkt goed!
    Blijf maar een beetje in de buurt, wel zo gezellig!
    Veel plezier met Henk & Elly vanavond...
    Dikke zoenen voor jullie
  3. Barbara:
    23 mei 2018
    Heel veel plezier , zo te lezen genieten jullie optimaal.
    Goed zo ,veel liefs van ons xxx
  4. Pkeirsgier.:
    23 mei 2018
    Lieve vrienden. Zie dat jullie weer erg genieten. Wat het weer betreft is het toppie. Wij genieten ook heel erg. Heerlijk weer ,en alleen maar feest. Het is niet goed voor je lijf. Piet gaat beter.Jullie veel vaar plezier.Liefs van ons,en we genieten weer van jullie nieuws.πŸ‘πŸ˜˜πŸ˜˜
  5. Marije de Jeeger-van der Heijden:
    23 mei 2018
    Gezelligheid ten top, maar dat is wel aan jullie besteed πŸ‘πŸ˜. Heerlijk weer erbij en dik genieten, fantastisch. Weer een leuke verslaglegging, kijk uit naar de volgende dagen.
    πŸ˜πŸ‘πŸ‘‹πŸ‘‹πŸ’‹
  6. H.C.van Aanholt:
    23 mei 2018
    Wat leuk om jullie reisverhaal te kunnen lezen. Jammer dat Tineke nog steeds last heeft van haar pols. Tineke, van harte beterschap. Wij wensen jullie nog veel vaarplezier.
  7. Marie Grapendaal:
    24 mei 2018
    he lieve mensen. Fijn dat jullie zo genieten. Hoop dat Tineke haar pols gauw wat beter wordt.Dikke knuffels