Loenen a/d Vecht- Breukelen- Vinkeveen- Utrecht- de Meern

29 mei 2018

Woensdag 23 mei : Loenen a/d Vecht
Tjonge jonge wat hebben we toch voortreffelijk gegeten gisteravond. Een 8 gangen diner met de nodige amuses er tussendoor.
't Amsterdammertje is echt een aanrader voor lekkerbekken. Van je familie moet je het maar hebben...Wat een verwennerij !

Donderdag 24 mei: Breukelen
We lagen daar weer op dezelfde plek als vorig jaar. Nu hadden ze een systeem met de aan/uit app, waarmee je met je mobieltje het verschuldigde liggeld betaalt, net als bij de parkeermeters. De volgende ochtend, toen ik ons weer wilde afmelden stond op mijn telefoon dat er geen openstaande transacties waren dus kennelijk meldde het systeem je automatisch af. Enfin, wij door naar Vinkeveen. Dat had nog wat voeten in de aarde want we moesten best een stuk om- en terugvaren om er te komen.

Vrijdag 25 mei Vinkeveen
Ans, onze kennis daar had een volle agenda, dus hebben we mooi aan een eilandje gelegen op de Noorder plas.

Zaterdag 26 mei Vinkeveen
Het werd nog een hele zoektocht naar de boodschappensteiger, die wel op de kaart stond, maar niet bestond. Er was er ook nog eentje bij de jachthaven Omzigt en van daaruit ben ik op het fietsje naar Apple gereden voor de boodschappen. Daarna weer een eilandje opgezocht voor de nacht, want het was heerlijk weer. We hebben daar lekker gebarbequed en ons verbaasd over het glasheldere water.

Zondag 27 mei Utrecht
Het oorspronkelijke plan was Loosdrecht, maar dat zou weer een hele omweg worden, dus besloten we naar door naar Utrecht te gaan.
Dat kwam ook goed uit, want de tablet van Tineke leek het te gaan begeven en dat is toch echt wel een soort van noodgeval. Als ze geen Wordfeud kan spelen en niet kan pokeren wordt mijn leven er niet gemakkelijker op. 's Avonds hebben we bij een afhaal Thai verrukkelijk eten gehaald. We vonden een mooie plek aan de Cataharijnesingel midden in de stad. Ik kreeg van de aan-uit app een berichtje dat ik al 4 dagen in Breukelen lag en of dat wel klopte. Direct een mailtje gestuurd met ons verhaal.

Maandag 28 mei Utrecht
Er was een tablet--klaar- terwijl-u- wacht-reparatiebedrijf dicht in de buurt van onze ligplaats en ik ben er na ons late ontbijt direct heen gefietst. Helaas konden zij niet aan de benodigde onderdelen komen voor deze tablet dus ben ik mijn centjes maar gaan tellen om te zien of ik een nieuwe voor mijn geliefde kon kopen. En ja hoor, de AOW is dubbel gestort deze maand dus we konden gaan brassen.
Geheel tegen mij principes heb ik noodgedwongen zo een ding bij de Mediamarkt moeten kopen, balen eigenlijk.. Maar Tineke was helemaal blij en dat telt!
De aan-uit app meneer belde mij om de zaak in orde te maken en was zelfs zo vriendelijk om het wachtwoord voor ons aan te passen. Keurig opgelost dus.

Dinsdag 29 mei de Meern
Dat was een navigatiefout van mij. Ik had niet goed genoeg gekeken of we wel overal konden doorvaren op de Oude Rijn en dat bleek niet het geval. Aangezien er slecht weer voorspeld werd zijn we in de Meern mooi aan een wallekantje gaan liggen en een uurtje later barstte het onweer los met enorm veel regen , wind en zelfs flinke hagelstenen. Morgen terug naar het AR kanaal en door naar IJselstein.

1. Marije de Jeeger-van der Heijden:
    29 mei 2018
    Wat weer een gezellig verhaal en leuke belevenissen 👍. Geweldig weer hebben jullie erbij althans als het net zoo’s als hier in het noorden; temperaturen zijn top.
    Goede vaart en tot het volgende verhaal, leuk💋😎☀️🍸
  2. Marie Grapendaal:
    30 mei 2018
    He Frits en Tineke. Er gebeurd altijd wat op een boot ik heb ook een reis aangemaakt.
    Mag ik jullie emailadres dan weten jullie ook waar wij zijn

Tineke top dat je gewoon kunt feuten