Oosterlittens-Scharnegoutum- Sneek

3 juni 2024 - IJlst, Nederland

28 mei - 1 juni  Scharnegoutum

We hebben deze week net gedaan of we thuis waren met slecht weer, weinig dus.

Veel gelezen, boodschappen gedaan, een middagdutje, achter in de middag een potje Canasta en na het eten TV of Netflix gekeken. Met een paar slaapmutsjes heb je dan weer een goede nachtrust

Bij Scharnegoutum, iets ten noorden van Sneek, vonden we een prima ligplaats, vlakbij het dorp en daar zijn we gewoon vijf dagen blijven liggen.

2 juni  Scharnegoutum - Sneek

De voorraden begonnen te slinken dus werd het tijd die aan te vullen. In Sneek vonden we vrijwel dezelfde aanlegplaats als op 14 mei en die is prima.

Met 2 zijtassen en een rugzak ben ik op het vouwfietsje op jacht naar voorraad gegaan. Met 3 ritten had ik onze wijn- en biervoorraad weer op peil.

De 4-mijlloop van Sneek kwam langs en er waren heel wat buurtbewoners die met muziek, vlaggen en applaus de deelnemers aanmoedigden. Het mooiste vind ik met zoiets dat de laatste die strompelend naar de finish komt de meeste aanmoedigingen krijgt.

3 juni Sneek-IJlst 

Ik ben even naar de zeilmaker gefietst om de te verrichten aanpassingen aan de kuiptent door te spreken en heb nog lekker stracciatella ijs gehaald wat precies in de vriezer past.

Daarna de drinkwatertank weer helemaal gevuld en richting IJlst gevaren in de hoop dat er nu wel plaats zou zijn aan de Marrekrite steiger.

Tot onze verbazing lag er maar 1 boot. Dit soort plekken naast een fietspad en dicht bij een dorpssupermarkt zijn erg gewild.

Hopelijk slaapt Tineke de komende nacht wel goed. In Sneek lag een huurboot voor ons met een heel luidruchtige bemanning. Ik doe dan mijn oordoppen in en slaap prima, maar Tineke doet dan geen oog dicht.

Ze voelt zich al een hele tijd erg moe en dan is een goede nachtrust toch de beste remedie.

De komende dagen blijven we wat rond Sneek varen omdat we vrijdag een afspraak hebben met de zeilmaker.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

6 Reacties

  1. Mia:
    3 juni 2024
    Echt hollands vacantie verhaal. Maar Frits, AH bezorgt ook hoor. Scheelt weer , al die flessen best zwaar werk. Gister mooi aangezeten met Piet en Tine en Jan en louise , gaan nu varen ,ook jullie kant op. Groetjes
  2. Marije:
    3 juni 2024
    Lieve beiden, wat heerlijk om een weekje niets te doen, is prima voor iedereen 🥹. En ja, dan raakt de voorraad het peil van zero.
    Vervelend als er zo’n lawaaiboot naast je ligt en geen oog dicht doet; ik zou ook oordoppen in doen.
    Vervelend dat Tineke al een lange tijd zo moe is ? How Come, effe naar de dokter🙏. Anyway, qua wee4 mag de temperatuur wel een paar graden hoger met een fijn zonnetje. Komt nog zeggen ze. Liefs en fijne reis verder, Marije.
  3. Inge tilet:
    3 juni 2024
    Hoi luitjes rot weer kan soms ook heel gezellig zijn ,niks moet en alles mag .wel gaat de wijn voorraad sneller op . Maar dat mag de pret niet drukken dan komt er weer nwe .geniet verder de zomer zal toch binnenkort komen (hopen we ) veel plezier
  4. Marie Grapendaal:
    3 juni 2024
    Hoi, bevalt goed he in Fryslan. Lekker onthaasten, lekker iette en drankjes dwan.
    Knuffels
  5. P&T Koeman:
    5 juni 2024
    Hoi, Frits en Tineke, wij zijn ook van start, maar niets veranderlijker als een mens we gaan niet naar het noorden maar naar het zuiden, we hoppen nu de Gouwzee inde rondte en dan nog naar Amsterdam want we moeten nog biefstuk eten bij marinaamsterdam en dan hoogstwaarschijnlijk randmeer.
    We hopen jullie nog voor de kerstdagen een keer te ontmoeten.
    Groeten Piet en Tine
  6. Frits en Tineke van der Holst:
    5 juni 2024
    Dag Piet en Tine,
    We wensen jullie een fijne reis, geniet ervan.
    Groeten van Tineke en Frits