Oosterlittens-Scharnegoutum- Sneek
3 juni 2024 - IJlst, Nederland
28 mei - 1 juni Scharnegoutum
We hebben deze week net gedaan of we thuis waren met slecht weer, weinig dus.
Veel gelezen, boodschappen gedaan, een middagdutje, achter in de middag een potje Canasta en na het eten TV of Netflix gekeken. Met een paar slaapmutsjes heb je dan weer een goede nachtrust
Bij Scharnegoutum, iets ten noorden van Sneek, vonden we een prima ligplaats, vlakbij het dorp en daar zijn we gewoon vijf dagen blijven liggen.
2 juni Scharnegoutum - Sneek
De voorraden begonnen te slinken dus werd het tijd die aan te vullen. In Sneek vonden we vrijwel dezelfde aanlegplaats als op 14 mei en die is prima.
Met 2 zijtassen en een rugzak ben ik op het vouwfietsje op jacht naar voorraad gegaan. Met 3 ritten had ik onze wijn- en biervoorraad weer op peil.
De 4-mijlloop van Sneek kwam langs en er waren heel wat buurtbewoners die met muziek, vlaggen en applaus de deelnemers aanmoedigden. Het mooiste vind ik met zoiets dat de laatste die strompelend naar de finish komt de meeste aanmoedigingen krijgt.
3 juni Sneek-IJlst
Ik ben even naar de zeilmaker gefietst om de te verrichten aanpassingen aan de kuiptent door te spreken en heb nog lekker stracciatella ijs gehaald wat precies in de vriezer past.
Daarna de drinkwatertank weer helemaal gevuld en richting IJlst gevaren in de hoop dat er nu wel plaats zou zijn aan de Marrekrite steiger.
Tot onze verbazing lag er maar 1 boot. Dit soort plekken naast een fietspad en dicht bij een dorpssupermarkt zijn erg gewild.
Hopelijk slaapt Tineke de komende nacht wel goed. In Sneek lag een huurboot voor ons met een heel luidruchtige bemanning. Ik doe dan mijn oordoppen in en slaap prima, maar Tineke doet dan geen oog dicht.
Ze voelt zich al een hele tijd erg moe en dan is een goede nachtrust toch de beste remedie.
De komende dagen blijven we wat rond Sneek varen omdat we vrijdag een afspraak hebben met de zeilmaker.

Vervelend als er zo’n lawaaiboot naast je ligt en geen oog dicht doet; ik zou ook oordoppen in doen.
Vervelend dat Tineke al een lange tijd zo moe is ? How Come, effe naar de dokter🙏. Anyway, qua wee4 mag de temperatuur wel een paar graden hoger met een fijn zonnetje. Komt nog zeggen ze. Liefs en fijne reis verder, Marije.
Knuffels
We hopen jullie nog voor de kerstdagen een keer te ontmoeten.
Groeten Piet en Tine
We wensen jullie een fijne reis, geniet ervan.
Groeten van Tineke en Frits