Sloten - Heerenveen-
20 juni 2024 - Akkrum, Nederland
11 juni zijn we met slecht weer lekker bij Sloten blijven liggen.
Ton de Brouwer, de eerste dirigent van het shantykoor in Medemblik, woont in de zomer in Sloten maar meldde dat hij, vanwege ombouw naar gasloos thuis in Hoorn moest zijn, jammer.
12 juni besloten we naar Heerenveen te varen. In DelfstrahuIzen hebben we diesel getankt en een lege fles propaangas omgeruild voor een volle. Het gasverbruik is beduidend hoger dan normaal omdat we de kachel vaak aan hebben, maar comfortabel warm in de kajuit is toch wel erg belangrijk. Ongeveer halverwege de turfroute naar Heerenveen hebben we vastgemaakt aan een Marrekrite eilandje.
13 juni verder naar Heerenveen
Vanmorgen na het opstaan eerst het ijs van de ramen moeten schrappen en het gangboord sneeuwvrij gemaakt....
Nee hoor, zo erg was het niet, maar het was wel 14 graden in de kajuit. Wij slapen graag fris dus we hadden een geweldige nacht. Maar inmiddels snort de kachel weer en als het 20 graden is mag ik Tineke wakker maken voor het ontbijt.
14 - 19 juni Heerenveen
We konden in Heerenveen in de Kom, dichtbij het centrum met alle voorzieningen op "onze eigen plek" afmeren. Dat is echt mazzel want je ligt aan een mooie kade met een (betaal) elektriciteitskastje en het kost helemaal niets. We hebben hier al 4 jaar kunnen liggen.
( niet verder vertellen hoor want er zi jn maar drie ligplaatsen met elektriciteit.)
Vanwege het bovenstaande en het nog altijd erg matige weer hebben we besloten hier een kleine week te blijven liggen.
19 en 20 juni bij Akkrum
Het weer verbeterde geleidelijk en zo werd het tijd weer eens een stukje te varen. Iets zuidelijk van Akkrum hebben we een mooie ligplaats gevonden aan een ruime plas.
We hebben het overigens aan boord nog steeds prima naar de zin hoor, ook al heeft het weer een tijdje tegen gezeten.

Veel plezier van de zon volgende week, dikke smok 💋 van hier.
Marije