Leeuwarden-Nijebeets-Heerenveen-Driewegsluis-Kalenburg

31 augustus 2021 - Nederland, Nederland

23/8  Leeuwarden

Nog een dagje Leeuwarden en vanwege het matige weer ons aan boord vermaakt met series kijken via Netflix. We bleken nog best veel datategoed te hebben op onze hotspot dus die moest op. Dat komt met name door een zuinige instelling.

24/8 Nijebeets  Polderhoofdkanaal

Via o.a het Polderhoofdkanaal, een 4 jaar geleden geopende route zijn we richting  Heerenveen gegaan en hebben een tussenstop gemaakt in Nijebeets. We waren opnieuw blij met onze lage doorvaarthoogte van 2.40 mtr waardoor we een beduidend groter vaargebied hebben.

25/8 - 29/8  Heerenveen

In Heerenveen konden we weer op onze favoriete plek gaan liggen. De kade is hier helemaal gepimpt en ziet er keurig uit. Je ligt daar gratis (vandaar favoriet), midden in het centrum en voor €0,50 heb je de hele dag ook nog eens stroom. Gelukkig hebben we een grote watertank dus ook daarvoor hoeven we niet weg. Vrijdag kwam jongste dochter Isabelle gezellig langs. Die gaat een maand op vakantie met haar geliefde dus dan moet er natuurlijk wel afscheid genomen worden.

Maar ja, aan alles komt een eind dus besloten we om de volgende dag maar weer eens verder te gaan.

30/8  Driewegsluis

We wilden nog een reserve gasfles scoren en dat had nog heel wat voeten in de aarde dus voeren we eindelijk wat laat weg uit Heerenveen. Op een mooie Marekriteplaats hebben we onderweg bij de Driewegsluis overnacht.

31/8 Kalenberg

Door naar de Kalenburgergracht bin Ossenzijl. Dat is zo'n leuk stukje varen dat we dat niet willen overslaan. Links en rechts allemaal mooie oude kleine boerenhuisjes. Ook hier hebben we een mooie ligplaats gevonden.