Ijsselstein-Vianen-Heukelum- Leerdam-Gorinchem- Biesbosch

17 juni 2018 - 's-Hertogenbosch, Nederland

Het is allemaal natuurlijk niet zo wereldschokkend wat we beleven en doen. Daarom sturen we ook niet al te vaak onze berichtjes

Woensdag 6 juni Ijsselstein-Vianen
Van Ijselstein zijn we naar Vianen gevaren en ontdekten dat er aan de passantensteiger daar geen plaats meer voor ons was. Dus zijn we in de vrij ongezellige jachthaven aan de overkant gaan liggen.

Donderdag 7 juni Vianen
De volgende dag was er plaats aan de passantensteiger en toen werd ons duidelijk waarom die zo populair is. Je ligt er gratis en zelfs de stroom kost niets. Aamgezien we enkele dagen over hadden kwam dat eigenlijk heel goed uit. Vianen is ook een heel oud stadje met een leuk klein centrum. We hebben wat rondgefietst en de stuw bij Hagestein met de vistrap bekeken.

Zaterdag 9 juni Vianen
Oud collega en vriend Jan Berends had ons samen met zijn Truus uitgenodigd voor de viering van hun 50-jarig huwelijksfeest. Tjarda, zijn nichtje, woont in Vianen en kon ons mooi oppikken en met haar auto naar Driebergen brengen waar het feest op een landgoed was. Zoonlief Robin is een super hobbykok en heeft ter plaatse allerlei heerlijkheden voor ons gemaakt. Het was leuk om enkele oude bekenden weer te zien zodat we voldaan laat in de avond weer aan boord stapten.

Zondag 10 juni nog een dag Vianen
Isabelle had een neven en nichten reunie georganiseerd in Vught, maar dat werd uiteindelijk Nuenen en Barbara vroeg ons waar we zondag zouden liggen zodat ze op de terugweg naar Hoorn een kopje koffie konden komen drinken. We besloten daarom nog maar een nachtje extra te blijven want Vianen ligt direct langs de route Hoorn-Eindhoven.
Barbara, Marcel en Beaudine kwamen beduidend later dan in eerste instantie gepland en het kopje koffie werd natuurlijk een borrel. We hebben Chinees gehaald en gezellig aan boord gegeten.

Maandag 11 juni Heukelum
We zijn al een aantal keren van Utrecht naar Gorinchem gevaren over het Merwedekanaal. Je komt dan langs een aftakking naar de Linge en we besloten om die ook maar eens te verkennen. Deze keer hebben we aan de kade van Heukelum afgemeerd en overnacht. De Linge meandert door het landschap en hier en daar zijn kleine inhammen waar bootjes liggen afgemeerd aan de gehuurde of gekochte landjes.

Woensdag 12 juni Leerdam
Door naar Leerdam dus, een kippestukje. We kregen daar in de gastvrije jachthaven een heel mooi plekje toegewezen. De museumkaarten die we van onze dochters hadden gekregen bewezen weer goede diensten voor een bezoek aan het glasmuseum en daarna aan de glasblazerij. Heel interessant allemaal. In het clubgebouw van de jachthaven hebben we daarna heerlijk geborreld en voor esn zacht prijsje gegeten.

Donderdag 13 juni Leerdam-Gorinchem
De haven van Geldermalsen schijnt nier veel soeps te zijn en daarom besloten we maar terug te varen en naar Gorinchem te gaan.
In Gorinchem woont vriend Henk van der Linde en die kwam 's avonds gezellig een borreltje drinken. We hadden elkaar al een heel tijdje niet gezien en dan heb je ook veel tijd (en borrels) nodig om bij te praten.

Vrijdag 14 juni Gorinchem
Ook in Gorinchem hebben we weer onze museumkaart benut en onze culturele kennis bijgespijkerd in het Gorcums museum. Daarna lekker op een terrasje de passanten bekeken.

Zaterdag 15 juni Gorinchem- Drimmelen
Deze keer wilden we de Biesbosch eens wat beter bekijken en hadden daarom een grote ronde gepland. De mogelijkheden om af te meren zijn echter beperkt en daarom al snel vol. Uiteindelijk zijn we voor Drimmelen een inham ingevaren en hebben daar geankerd op een mooi pekje.

Zondag 16 juni Drimmelen - 's Hertogenbosch
Het weer is nogal guur en dan waarderen wij het weer extra als we mooi binnen zitten te sturen
We waren er om 15.00 uur en Rein en Isabelle komen vanmiddag een paar uurtjes aan boord.

1. Marije de Jeeger-van der Heijden:
    17 juni 2018
    Afgezien van een voor jullie wellicht niet zoโ€™n spectaculaire reis is het toch leuk te lezen wat je tegenkomt en onverwacht op een landgoed terecht komt om een 50-jarig huwelijk mee te vieren. Toch wel heel erg leuk๐Ÿ‘.
    Bij een vakantie hoort de borrel, die zijn jullie gelukkig nog niet vergeten, ๐Ÿ˜‚. Tot de volgende keer, dikke smok van mij voor jullie beiden. ๐Ÿ’‹๐Ÿ’‹
  2. Ruud:
    18 juni 2018
    Hi Tineke en Frits, leuke uitstapjes, bezoek krijgen van vrienden en dan nog een huwelijks feest, jullie maken er wel een gezellige boel van. Dinsdag 12-6 was zeker een wel verdiende rustdag? Veel plezier op de verdere reis. Gr P & R
  3. Kees de Bruin:
    19 juni 2018
    Hoi Tineke en Frits - Kwam toevallig jullie vaaravontuur tegen als jullie nog in de buurt zitten dan kunnen we wel eens ff een handje komen schudden neem ik Jaap ook mee.

gr
    Kees de Bruin- Bergen op Zoom
  4. PR Ruud Peggy:
    21 juni 2018
    Hallo Tineke en Frits,

Ik heb even doorgebladerd en mijn eerste indruk is gezelligheid, bezoek en borrelen....
    Dat heb je als je in Nederland blijft.
    Veel vaarplezier nog met mooi weer en tot ziens...
    LFS PR
    PR