Zomer 2018 Rondje door Nederland

17 mei 2018 - Amsterdam, Nederland

Zaterdag 12 mei 2018 : Hoorn-Medemblik

We zijn zaterdag eindelijk vertrokken uit Hoorn. Er waren allerlei redenen waardoor we niet zoals gepland begin mei weg konden.
Het was prachtig weer en aangezien de weersvoorspelling voor zondag slecht was zijn we Enkhuizen voorbijgevaren.

Zondag 13 mei : Medemblik- Broek op Langedijk
's Morgens even wat rondgelopen en daarbij kwam ik nog een oud-koorlid van shantykoor de Compagniezangers tegen. Leuk om weer eens oude herinneringen op te halen.
We gingen inderdaad zoals verwacht in de stromende regen door de sluis en na een klein uurtje ontdekte ik dat de nieuwe dynamo niet laadde. Tot dan toe hadden we prachtig weer en hielden de zonnepanelen met gemak de accu's vol, maar dat was nu anders.
Oorspronkelijk wilden we naar Kolhorn, maar nu zijn we doorgevaren naar Broek op Langedijk waar de leverancier van de dynamo gevestigd is.

Maandag 14 mei: Broek op Langedijk- Alkmaar

De monteur stelde vast dat men vergeten was een speciale kabel mee te leveren met de dynamo, ging naar de zaak en kwam al snel terug met de kabel. Na die aangesloten te hebben werkte alles weer zoals het hoort.
De tocht naar Alkmaar was heel gezellig. Je kunt daar wel zien dat er slecht gehandhaafd wordt met betrekking tot de bootjes, lees schroothoopjes, die zo hier en daar afgemeerd liggen.
We kregen een mooi plekje bij de Accijnstoren en zijn 's avonds gezellig bij Portofino gaan eten. Het was weer mooi weer en dan is het daar heel gezellig zitten met alle bootjes die door de grachten varen.
De avond liep minder goed af want Tineke moest plotseling stoppen met haar fiets en omdat het zadel nog op mijn hoogte stond viel ze om en bezeerde ze zich behoorlijk aan haar been en pols. Heel jammer natuurlijk dat een gezellige avond zo afloopt.

Dinsdag 15 mei : Alkmaar- de Woude
Bij de Woude zijn we aan een walletje gaan liggen. 's Avonds kwam daar een man langs die vertelde dat hij de havenmeester was en hij wilde evenveel incasseren als we in Alkmaar hadden betaald. Na wat heen en weer gepraat, en nadat iemand anders die daar ook lag bevestigde dat die man inderdaad de havenmeester was, hebben we "geschikt" voor €5,-.

Woensdag 16 mei : Alkmaar-Zaandam
Tineke ter Velde woont daar aan de Zaan met een mooie aanlegsteiger voor de deur en daar hebben we uiteraard vastgemaakt.
Dat werd gezellig borrelen en ook de kleinkinderen Margot en Rein kwamen er gezellig bij zitten. We hebben Chinees gehaald en lekker bij ons aan boord alles opgepeuzeld.

Donderdag 17 mei: Zaandam-Amsterdam
Begin van de middag waren we al in de jachthaven van Aeolus waar we werden verwelkomd door een zeer vriendelijke havenmeester.
Bij Dirk van den Broek weer uitgebreid boodschappen gedaan natuurlijk en daarna wat lekkere dingen gekocht bij de Jumbo foodmarket.

1. Barbara:
    Gezellig ,we blijven jullie volgen Xxxx
  2. Marie Grapendaal:
    17 mei 2018
    Toppie. Nu goed te lezen. Gaat het goed met Tineke na de val?
  3. Inge tilet:
    17 mei 2018
    ga tineke wel heel veel vertroetelen dat het gouw weer beter gaat tot zaterdag in muiden groet kees inge
  4. Inge tilet:
    18 mei 2018
    wil je ank ook jullie reisverhaal sturen ?ze kan hem niet zien bedankt gr inge
  5. Inge tilet:
    18 mei 2018
    Top koud heee
  6. Marije de Jeeger-van der Heijden:
    23 mei 2018
    Weer een gezellig en leuk verhaal, behalve de domper van de al van Tineke met haar fiets en de dynamo. Gelukkig is dat weer. Erholpen en hoop datbTineke weer snel hersteld van haar val.
    Lieve groet en smok van hier 👋😘