Steenbergen- Oudenbosch- Dintelsas- Oud Beijerland- Rotterdam

9 augustus 2017 - Rotterdam, Nederland

Zondag 30 juli door naar Steenbergen

Dit was echt een openbaring voor ons. Wij kwamen er vroeger wel om schoentjes voor de kinderen te kopen en toen was het een wat troosteloos boerendorp. Nu is er een prachtige jachthaven aangelegd, staan er mooie appartementen en dito villa's langs de Steenbergse Vliet en is het in de avond heel sfeervol verlicht. Bovendien zijn de winkels op een steenworp afstand van de boot. We plakken er waarschijnlijk nog wel een extra nachtje aan vast.

Havengeld voor 2 nachten incl. alles  €33,-     motorurenteller 3222

Maandag 31 juli nog een dag Steenbergen

Dinsdag 1 augustus Oudenbosch

Het is deze week echt down memory lane voor ons. We hebben 42 jaar geleden 1,5 jaar in Oudenbosch gewoond en waren benieuwd hoe het er nu uit zou zien. Ook hier weer mooie huizen aan het water en een prachtige jachthaven. We kregen Dirk en Gineke Knook op bezoek, een oud-Shell Tankers collega die we ook al heel lang niet meer gezien hadden. Uiteraard heb je elkaar dan heel veel te vertellen. Ook hier echter had de pech weer toegeslagen want Gineke heeft al een aantal jaren Parkinson wat natuurlijk een enorme impact op je leven heeft.

Woensdag 2 augustus nog een dag Oudenbosch

We wilden natuurlijk ook even langs ons oude huis fietsen om te zien of de herinnering die we er aan hadden nog strookte met de werkelijkheid. De straat zag er keurig uit en zelfs onze oude buurvrouw woonde er nog. Zij waren zeven jaar jonger dan wij, maar helaas was Jacques vorig jaar al overleden. Ineke, zijn vrouw had het er erg moeilijk mee, maar herkende ons direct en vertelde allerlei anekdotes die wij al lang vergeten waren. We hebben lekker rondgefietst in Oudenbosch en de st Barbara baseliek, een verkleinde kopie van de st. Pieter in Rome, bezocht.

Havengeld € 33,_ voor 2 nachten    Motorurenteller 3225

Donderdag 3 augustus verder naar Dintelsas

Het waait flink,  windkracht 7 Bft, maar daar heb je met een motorboot weinig last van, zolang je maar niet op open water vaart waar zich golven kunnen opbouwen.

Ook hier, bij jachthaven Waterkant weer herinneringen, want hier hebben we 32 jaar geleden onze tweede zeilboot, de Take Five, een Trident 80, gekocht en opgehaald. De jachthaven is nu vele malen groter en er is een gezellig restaurantje waar we heerlijk gegeten hebben voor een alleszins redelijke prijs.

Er is hier in Noord-West Brabant een samenwerking tussen een aantal jachthavens met een spaarsysteem waarbij je na 6 overnachtingen de zevende gratis krijgt. Dat hadden wij hier dus in Dintelsas.                  Motorurenteller 3227

Vrijdag 4 augustus Dintelsas

Vanwege de harde wind blijven liggen. Nu moesten we wel betalen natuurlijk.

Havengeld € 17,- excl stroom

Zaterdag en zondag 5 en 6 augustus Willemstad

Hier zijn we vroeger vaak geweest en het is altijd een heel gezellige haven. We hadden een plaatsje langs de kade en kregen in de loop van de dag 4 buurtjes tegen ons aan. Wij vinden dat altijd heel leuk. Het was mooi weer en dochter Isabelle met vriend Rein zijn zondag aan boord gekomen. Bij El Miguel hebben we heerlijk buiten gegeten.

Havengeld € 48.34 all in         motorurenteller 3230

Maandag en dinsdag 7 en 8 augustus Oud Beijerland

Op het Spui heb je met de getijden te maken en we gingen met de stroom mee met een flinke snelheid naar Oud Beijerland. Hier lagen we ook weer gezellig midden in het dorp met alles dichtbij. Maandag was het redelijk weer, maar dinsdag goot het bijna de hele dag.

Havengeld 2 nachten all in € 34,30  motorurenteller 3233

Woensdag 9 augustus door naar Rotterdam

Opnieuw flink stroom mee en op de Nieuwe Maas een drukte van jewelste. De Euro mast is nog maar een lullig torentje vergeleken bij alle hoogbouw er om heen.

Hier blijven we ook weer 2 nachten in de Erfgoedhaven, vlakbij het Witte Huis, waar ik vroeger heel wat uurtjes aan de bar heb doorgebracht. ''s Middags kwamen Rob en Paula Verhaaff een borrel halen en aansluitend zijn we in Capelle aan de IJssel gezellig gaan eten.

Havengeld 2 nachten €37,40        motorurenteller  3235

Donderdag 10 augustus nog een dag Rotterdam

Vandaag zijn we op de fiets Rotterdam doorgereden. We zijn begonnen bij de Markthal en daarna langs alle plekken waar ik vroeger kwam. Sommige wijken zijn compleet verdwenen en volgebouwd met appartementen maar ook heel wat was toch nog vrijwel onveranderd. Het was er prachtig weer voor, bewolkt maar droog en niet te warm.

1. Marije:
    10 augustus 2017
    Wat ontzettend leuk om zoveel bekenden/ vrienden te treffen, oude koeien uit de sloot halen maar ook verdrietige momenten hebt. Al met al zeer waardevol
    Maar weer terug in Nederland, voor hoe lang? Blijf lekker genieten van al het geluk en moois om jullie heen. Marije
  2. Inge tilet:
    10 augustus 2017
    Wij genieten van al jullie reisverhalen ,leuk al die oude plekjes die je weer terug ziet en ook vaak bekenden van vroeger en nu hebben jullie nog geen verlangst naar hoorn haha. Nog heel veel plezier verder liefs van ons
  3. H.C.van Aanholt:
    11 augustus 2017
    Hallo Tineke en Frits. Wat hebben jullie toch een fijne vaarvakantie. Leuk om oude buren/ bekenden te ontmoeten, maar ja, je ziet en hoort ook ellende natuurlijk. Je beseft dan des temeer hoe goed je het hebt, dat je zo samen van een vakantie kunt genieten.
    Groetjes van ons beiden.