Naam:
165
Foto’s:
139

Over ons

Getrouwd met Tineke, 2 mooie dochters en twee fijne kleinkinderen.

Vanaf mijn jeugd heel veel gezeild en nu sinds 2005 trotse bezitter van de Tack, een Pikmeerkruiser 11.00 OK.

(Voor de niet-zeiler:Tack betekent overstag in het Engels)

Er was heel wat werk (en geld) nodig om de boot naar onze zin  te maken. De natte cel is geheel vernieuwd, een boiler geïnstalleerd, alle slangen vernieuwd, alle standpijpen vervangen door huiddoorvoeren met rvs kogelafsluiters, de hele elektrische installatie vernieuwd, zonnepanelen gemonteerd, alle ramen eruit en opnieuw afgedicht en de boot van binnen en buiten geschilderd. Dit jaar is de oude aluminium railing vervangen door een iets hogere RVS uitvoering.

Afmetingen en specificaties:

Lengte x breedte x diepgang x kruiphoogte- 11,35 x 3,65 x 1,00 x 2,40 mtr

Motor: 6 cyl. Volvo Penta MD40A ( 80 PK)

Boegschroef 50 kgf

Water: 480 ltr.

Diesel 480ltr ( + 120 ltr. reserve)

Elektrisch: 12V , Dynamo 100 A, accu's 660 Ah, 3 zonnepanelen 310 Wp.,

Omvormer 3 kW

Over onze reis

Eerste jaar hebben we om de boot te leren kennen in Nederland rondgevaren. Het tweede jaar naar Berlijn en het daarboven gelegen mooie merengebied. Het derde jaar wilden we naar de Moezel, maar toen we al een flink stuk in Frankrijk zaten gingen de sluizen dicht vanwege gebrek aan water. Het vierde jaar hebben we daarom besloten in Nederland te blijven, waar nog heel veel onbekend water voor ons is. Dat is 4 maanden lang zo goed bevallen dat we dat het voorlopig blijven doen.

Bezochte landen

Wij hebben 4 landen (2%) bezocht:

België, Duitsland, Frankrijk, Nederland.